onsdag 30 december 2009

Nu med 1-åring i familjen.

För 12 månader sedan idag låg/satt jag på BB med *H* i famnen och försökte lära känna honom. Efter en snabb förlossning där *H* fick blåmärken i ansiktet eftersom han blev framtryckt såpass snabbt. Stackaren... Men det blev en stor kille av honom ändå.

12 månader... Ett helt år har gått sen dess. Jisses... Han har 3 synliga tänder, reser sig själv från golvet och står lull, och kan gå utmed saker men vågar inte släppa taget om det han håller i för att gå på egen hand ännu. Men så många andra kvaliteter, och så enormt mycket personlighet. Envis och mycket bestämd av sig.

Idag har vi haft en ganska lugn dag, endast med farmor och farfar på besök då *T* har ont av något gikt-liknande som gör honom mycket osocial och deppig. Imorgon blir det något lite fler då det är nyårsafton, och vi har bjudit hit min mamma, min mormor och en av mina morbröder. Tanken var att vi skulle grilla lite på altanen, men vi får se om kycklingen får hälsa på i ugnen här istället eventuellt. :)

Dags att göra ett nytt försök att lägga *H* igen, ett försök som inte lyckades något vidare tidigare, trots att vi läste klart Supersnuten Sune för *M*. Något även han brukar uppskatta att ligga och lyssa och mysa till.

Om utifall att jag skulle råka missa imorgon - Gott nytt år på er! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar